Bezpieczeństwo

Vishing to metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod pracowników banków i innych zaufanych instytucji, np. policjantów. Oszuści chcą w ten sposób zdobyć Twoje poufne dane (np. login i hasło do bankowości internetowej) lub nakłonić Cię do określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia).

Spoofing to metoda oszustwa, która polega na podszywaniu się pod inne urządzenia lub innego użytkownika.

Oszuści zmieniają numer telefonu, adres e-mail czy adres IP, z których się kontaktują. Co więcej, mogą też wybrać i zmienić płeć osoby dzwoniącej, jej kraj pochodzenia, a nawet akcent. Zawsze dobrze przygotowują się do rozmowy, aby była ona wiarygodna i uśpiła Twoją czujność.

Dowiedz się więcej

Ponownie ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku. Przestępcy pod pretekstem weryfikacji podejrzanej transakcji, namawiają do instalacji aplikacji, np. Any Desk czy TeamViewer. Dzięki niej mogą przejąć kontrolę nad urządzeniem, z którego  korzystasz. Zachowaj ostrożność!


Dowiedz się więcej

 

 

Szanowni Państwo,

przestrzegamy przed połączeniami telefonicznymi, w których oszuści podszywają się pod pracownika banku lub inną osobę godną zaufania (np. pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, pracownika Zespołu Bezpieczeństwa Banków w Związku Banków Polskich, czy policjanta). Podczas fałszywego połączenia na Państwa telefonie może wyświetlić się numer telefonu lub nazwa zaufanej instytucji.

Zachęcamy do zapoznania się z Komunikatem FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości i Komendy Głównej
Policji z dnia 7 grudnia 2022 r.:

  • wersja ukraińska do pobrania TUTAJ
  • wersja polska do pobrania TUTAJ
  • wersja rosyjska do pobrania TUTAJ

 

Szanowni Państwo,

informujemy, że na stronie internetowej KNF dostępny jest formularz zgłoszeniowy na webinarium CEDUR pt. „Cyberbezpieczeństwo w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, w szczególności oszustw na urządzeniach mobilnych”, które skierowane jest do seniorów.

Spotkanie odbędzie się 20 stycznia 2023 roku (17:00 - 18:00).

Szczegóły dot. szkolenia dostępne są na stronie KNF:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=80737&p_id=18

Szanowni Państwo,

FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP i Komenda Głowna Policji przygotowały komunikat pt. Uważaj na kontakt telefoniczny, sms’owy i mailowy ze strony oszustów o rzekomo zagrożonych Twoich oszczędnościach w banku.

 

Treść komunikatu w formacie pdf dostępna jest

TUTAJ

Zachęcamy  do zapoznania się z przedświątecznym Poradnikiem przygotowanym przez FinCERT.pl, Bankowe Centrum  Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komendę Główną Policji.

Poradnik Bezpieczne Zakupy.

Bank Spółdzielczy w Wołczynie przypomina, że w ramach kontaktu z klientem nie stosuje aplikacji ani oprogramowania wykorzystującego usługę pulpitu zdalnego.

Obraz5

korzystanie z serwisu oznacza akceptację Polityki Cookies