Co to jest usługa 3D Secure?
Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?
Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, zostaniesz poproszony o dodatkowe potwierdzenie transakcji hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub hasłem stałym – w zależności od rodzaju karty płatniczej, którą się posługujesz.

Przygotuj się na zmiany
Od 31 października 2020 r. płatności kartą debetową w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby. Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:
• w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni),
• poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w banku.
Od 30 września br. odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Banku Spółdzielczego w Wołczynie lub za pośrednictwem Infolinii SGB pod numerem 800 888 888.

Usługa 3D Secure w aplikacji SGB Mobile
Od 19 października br. możesz bez wizyty w placówce banku wybrać metodę potwierdzania transakcji internetowych w aplikacji zrzeszeniowej SGB Mobile:
• Wybierz swoją kartę w aplikacji.
• Wybierz przycisk „Więcej akcji”.
• Wybierz „Aktywuj potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.
• Po pojawieniu się informacji o aktywacji, wybierz opcję „Aktywuj”.
• Potwierdź aktywację PIN-em do aplikacji mobilnej.
• Potwierdzanie płatności w aplikacji mobilnej będzie możliwe (od 31 października 2020 r.)

W ten sam sposób możesz w każdej chwili wyłączyć usługę 3D Secure.

Jeśli w aplikacji SGB Mobile nie są dostępne ww. opcje wyboru, należy dokonać aktualizacji aplikacji SGB Mobile.

Potwierdzanie płatności
Jeśli nie jesteś zalogowany do aplikacji:
• Podczas płatności w internecie dostaniesz na swój telefon powiadomienie z aplikacji SGB Mobile – kliknij w nie.
• Uruchomi się aplikacja SGB Mobile. Zaloguj się do aplikacji wybraną metodą logowania.
• Zobaczysz szczegóły swojej transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, wciśnij „Potwierdź”.
• Transakcja została potwierdzona.

Jeśli jesteś zalogowany do aplikacji:
• Podczas płatności w internecie zostaniesz przeniesiony do ekranu SGB Mobile ze szczegółami transakcji.
• Jeżeli szczegóły transakcji są prawidłowe, wybierz opcję „Podaj PIN”, wprowadź PIN do aplikacji i wciśnij „Potwierdź”.
• Transakcja została potwierdzona

Pamiętaj, że jeśli nie wybierzesz jednej z wskazanych metod potwierdzania transakcji, po 31 października br. Twoje płatności w internecie z 3D Secure nie będą mogły zostać realizowane.

Aktywacja usługi 3D Secure
Obecnie usługa 3D Secure działa od momentu aktywacji karty debetowej – nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności w celu aktywacji tej usługi.
Jeśli korzystasz z karty kredytowej, przedpłaconej lub charge, zanim dokonasz pierwszej płatności zabezpieczonej usługą 3D Secure musisz jednorazowo zarejestrować kartę oraz nadać hasło stałe.

rejestracja karty Mastercard – sprawdź TUTAJ
rejestracja karty Visa – sprawdź TUTAJ

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?
• Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

 

 3dsecure 1

 

 3dsecure 2

• Wybierz płatność kartą i podaj jej dane: 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

3dsecure 3

1. Numer karty
2. Imię i Nazwisko
3. Datę ważności
4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu

• Sprawdź poprawność danych

3dsecure 4

• Potwierdź hasłem 3D Secure
Od 31 października 2020 r. płatność kartą debetową możesz potwierdzić w aplikacji SGB Mobile (klient indywidualny) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kod SMS).

3dsecure 5

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub hasłem stałym – to zależy od sklepu internetowego.

Jak odblokować usługę 3D Secure?
Jeśli nie możesz dokonać płatności kartą w sklepach internetowych, które obsługują 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Karty obsługiwane w usłudze 3D Secure
Karty debetowe – do 30 października 2020 r. transakcje potwierdzane są hasłem 3D Secure (kodem SMS); nie jest wymagana jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:
• Maestro
• Mastercard debetowa
• Mastercard debetowa młodzieżowa
• Mastercard „konto na Tak!”
• Mastercard „konto za 1 zł”
• Mastercard debetowa business
• Mastercard debetowa business AGRO
• Mastercard walutowa
• Visa debetowa
• Visa debetowa „młodzieżowa”
• Visa debetowa business

Karty kredytowe, chargé i przedpłacone – transakcje potwierdzane są hasłem stałym; wymagana jest jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:
• Mastercard kredytowa
• Mastercard kredytowa business
• Mastercard kredytowa business Gold
• Mastercard business charge
• Mastercard business charge GOLD
• Mastercard przedpłacona
• Visa kredytowa